ברוכים הבאים למרפאה הוטרינרית

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

חסימת דרכי שתן בחתולים

חסימת שתן היא מצב חירום המאפיין חתולים זכרים, הסיבה לכך היא שהשופכה של חתולים זכרים מאוד צרה ולא צריך הרבה כדי לחסום אותה.

הגורמים שחוסמים את השופכה יכולים להיות: תוצרי דלקת, קריסטלים שנוצרים בשתן, אבנים בדרכי השתן, בעיות אחרות כגון סרטן או פגיעה קודמת בשופכה והצרות שלה.

גיל החתול יכול לנוע בין 1-10 שנים והסימנים הקליניים יכולים להיום קלים או קשים.

לרוב, אנו רואים בשלבים הראשונים חסימה חלקית ואת הסימנים הבאים: חוסר נוחות של החתול, ביקורים תכופים בארגז החול שלו, יללות, והשתן יכול להיות אדום.

כאשר יש חסימה מלאה החתול נכנס לארגז החול ולא מצליח להוציא שתן הכלל, הוא בד"כ מיילל הרבה ומרגיש כאב, לבסוף הוא יאבד את התיאבון עד מצב של אפאטיות.

מוות מתרחש אחרי 3 ימים בערך אך אסור לטעות ולחשוב שיש לנו זמן, הזמן במקרה זה קריטי ואבחון מהיר של הבעיה מעלה את אחוזי ההצלחה בטיפול.

(בתמונה משמאל – החתול פסח מראה לכם את הצד היפה שלו עם קטטר שתן).

אבחון

האבחון בשלב הראשון נעשה בעזרת ההיסטוריה הרפואית, בעלים שמדווח על קושי לעשות שתן ועל יללות רבות חייב להיבדק ע"י וטרינר.

מישוש של הבטן ע"י וטרינר היא הדרך הטובה ביותר לאבחן, אך אינה מספיקה.

אין ללחוץ על השלפוחית בעצמכם, אתם עלולים לקרוע אותה ולהחמיר את המצב בהרבה.

לאחר המישוש יש לטשטש את החתול (במידה והוא לא חסר הכרה גם כך) ולפתוח את החסימה בעזרת קטטר שתן. הפתיחה של החסימה לעיתים היא קלה ולעיתים יכולה לקחת הרבה זמן ומאמץ כתלות במה שחוסם את השופכה.

אחרי פתיחת החסימה, יש לשטוף את השלפוחית ע"י הכנסה של נוזלים פנימה ושטיפה שלהם החוצה דרך הקטטר.

יש צורך בבדיקות דם מקיפות לבדוק נזק לכליות ואת רמת האשלגן בדם שהיא גורם סיכון משמעותי במקרים של חסימה. כמו כן, יש צורך בצילומי רנטגן לשלול אבנים בדרכי השתן. ניתן לעשות גם צילומים עם חומר ניגודי במידת הצורך.

את קטטר השתן אנו משאירים מספר ימים על מנת לתת לנפיחות בשופכה לרדת וגם לכל הדברים הנוספים בשלפוחית להישטף החוצה.

טיפול

אשפוז החתול עם הקטטר הוא חובה, החתול מקבל במהלך האשפוז חומרים לאיזון רמת האשלגן במידת הצורך, אנטיביוטיקה, מגיני מערכת עיכול, חומרים נוגדי בחילה, חומרי מרחיבי שופכה וגם חומרים שגורמים לשלפוחית להתכווץ במידה והיא "נמתחה" יותר מדי.

במקרים מסוימים, החסימה לא מאפשרת פתיחה ואז אין לנו ברירה אלה לעשות ניתוח שמקצר את השופכה, מעין ניתוח מעקף.

מחפשים רופא לחיית המחמד שלכם?

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

שיווק לעסקים במדיה שיווק לעסקים במדיה
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support