ברוכים הבאים למרפאה הוטרינרית

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

    חינוך גורי כלבים – עשיית צרכים בבית

    מאת לירון נאמן

    חינוך הגור לצרכים

    אילום וטיפול בהתנהגות כלבים

    https://www.facebook.com/lneeman

    הכנסתם גור כלבים חדש הביתה? מזל טוב! אבל מה עושים עכשיו? איפה יישן? איפה יאכל? ואיך בכלל נלמד אותו לא לעשות צרכים בבית?

    הרבה פעמים המשימה הזו נראית לנו לא קלה ואנו נוטים פתאום לחשוב שהבאנו את הגור הכי מלוכלך שיש. אך האמת היא, שהפתרון הוא די פשוט, וככל שנפעל על פי ההוראות, נראה כי הבעיה נפתרת מהר יותר.

    אז איך מתחילים?

    לימוד ההתאפקות עצמה

    אין להתבלבל, העיתונים לא מלמדים את הגור להתאפק אלא מכווינים אותו למקום בו אנו רוצים שיעשה במידה ואין לו ברירה אחרת. על מנת ללמד את הגור להתאפק יש לתחמו בתא הטסה, בהדרגה, על פי יכולת ההתאפקות שלו ולהוציאו לטיולים רבים. במקרה זה יש להיוועץ באיש מקצוע ולא לנסות לבד, על מנת להימנע מטעויות שעלולות להוביל לבעיות עתידיות.

    תיחום

    הנה הגור שלנו בביתו החדש ועכשיו עלינו לסדר לו פינה משלו ולהגדיר לו גבולות. הכלב הוא חיה נקייה מטבעה והוא לרוב לא יעשה את צרכיו במקום בו הוא ישן ואוכל (הטריטוריה הפנימית שלו) וזהו המפתח בחינוך הגור לצרכים. בתור התחלה, יש ליצור לגור טריטוריה פנימית משלו. למטרה זו רצוי להשתמש בתא הטסה (ללא דלת בתקופה הראשונה) אך גם כרית או כל מצע אחר שיהיה נעים לכלב לרבוץ בו יעשו את העבודה בשלבים הראשונים. בימים הראשונים יש לפזר לגור את האוכל בתוך התא או על הכרית, על מנת שיקשר אותה לחוויה נעימה.

    ההתאפקות אצל גור אינה טבעית, היות ובטבע אין לו שום סיבה להתאפק ולכן עלינו ללמד אותו. גור, מבחינה פיזיולוגית, יכול ללמוד להתאפק מספר שעות השווה לגילו בחודשים + שעה. לצורך העניין, גור בן חודשיים יוכל להתאפק 3 שעות אם נלמד אותו. את תהליך הלימוד יש לעשות בהדרגה.

    היות ורובנו אנשים עובדים שצריכים להביא לחם הביתה, רוב היום אין לנו אפשרות להוציא את הגור לטייל. לכן בשלב הראשוני, כל עוד הגור עדיין צעיר ואינו יכול ללמוד להתאפק זמן רב, עלינו לתת לו אלטרנטיבה, היכן כן לעשות צרכים כאשר אין לו ברירה אחרת. לשם כך רצוי להשתמש בגדר גורים ועיתונים.

    גדר הגורים למעשה משמשת לנו כלי אכיפה נהדר כאשר אנו לא יכולים להשגיח על הגור. היא לא רק עוזרת לנו לפתור את בעיית הצרכים, אלא למעשה מונעת מהכלב "להיכנס לצרות" מראש.

    את הגדר יש להציב במקום מרכזי בבית (למשל הסלון), כאשר בתוכה, בפינה מרוחקת מהפתח שלה, ממוקם תא ההטסה/הכרית של הכלב. מומלץ לזרוק בתוך התיחום איזה צעצוע או שניים על מנת לספק לגור תעסוקה.

    את השטח הנותר בתוך החלל של הגדר נכסה בשלוש שכבות של עיתונים, עליהם יוכל הכלב לעשות צרכים כאשר אין באפשרותנו להוציא אותו. כעת בכל פעם שהגור עושה צרכיו בשטח התיחום, יש לקחת את העיתון האמצעי היכן שעשה, ולמקמו בכניסה לתיחום. לאט לאט אנו נראה כי הגור נמשך לריח של הצרכים ומתרגל לעשות אותם קרוב לפתח. ברגע שאנו רואים שהגור מתחיל להתרחק מהתא\המיטה שלו על מנת לעשות את צרכיו ניתן לזרוק בהדרגה את השורות הראשונות של העיתונים (אלא שנמצאות בקרבת המיטה). בסופו של דבר נשאר עם חתיכת עיתון אחת הנמצאת בכניסה לתיחום.

    מאמרים ומידע חשוב – חינוך גורי כלבים- עשיית צרכים בבית

    אז יש תיחום, מה עכשיו?

    בראש ובראשונה חשוב מאוד להוציא את הגור לכמה שיותר טיולים, כל עוד אנו בבית. ככל שילמד מהר יותר לעשות בחוץ ויעשה פחות בבית כך התהליך יהיה מהיר יותר. בימים הראשונים השתדלו להוציא אותו ישירות מהתיחום החוצה. לאחר מספר ימים יש להוציאו החוצה גם ממקומות שונים בבית על מנת שיבין שגם בבית עצמו לא עושים.

    אם הגור עשה צרכים בחוץ ניתן להשאיר אותו חופשי בבית למשך חצי שעה, לאחר מכן להחזירו לתיחום לעוד חצי שעה ואז להוציאו לטיול נוסף. במידה ולא עשה צרכים בחוץ, יש להחזירו לתיחום, ולהוציאו שוב לאחר חצי שעה.

    חשוב לזכור:

    • כל עוד הגור נמצא חופשי בבית יש להשגיח עליו על מנת למנוע ממנו לעשות צרכים או לבצע התנהגויות לא רצויות. אם אין באפשרותנו להשגיח, יש לשים אותו בחזרה בתיחום. הזמן החופשי של הגור בבית הוא זמן מצוין ללמד אותו מה מותר ומה אסור – תחת השגחה.
    • כיצד השגחה תמנע מהגור לעשות צרכים? יש לזכור שגור עושה את צרכיו לאחר שינה, משחק\התרגשות, שתייה ואוכל. לאחר כל אחד ממצבים אלו יש להוציא את הגור לצרכים. חוסר שקט ורחרוח ריצפה יכולים לשמש עבורנו סימן מובהק לכך שהגור עומד לעשות.
    • במידה וגיליתם שתן או צואה בבית, אך לא תפסתם את הגור בעת מעשה אין טעם לצעוק עליו או להעניש אותו היות והוא לא מקשר את הכעס לעשיית הצרכים. בכל מקרה, יש להימנע מלהעניש את הגור על עשיית צרכים בבית. ענישה כזו יכולה לגרום לבעיות רבות בעתיד.
    • באם תפסתם את הגור בזמן המעשה, ניתן להרים אותו באוויר – פעולה זו תגרום לסגירה רפלקסטיבית של שריר השלפוחית – ומשם להוציאו ישירות החוצה.

    זהו.. אתם מוכנים לצאת לדרך… ואל תשכחו… תאונות קורות מדי פעם, אך ככל שתמלאו אחר ההוראות הגור ילמד מהר יותר. בהצלחה 🙂

     

    מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של לירון נאמן

    https://www.facebook.com/lneeman

    מחפשים רופא לחיית המחמד שלכם?

    השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

      עוד בנושא

      שיווק לעסקים במדיה שיווק לעסקים במדיה
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support