ברוכים הבאים למרפאה הוטרינרית

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

    הרעלת חשיש/מריחואנה

    החומר הפעיל המריחואנה וחשיש הינו tetrahydrocannabinol) THC) והוא בעל השפעה רחבה על מערכת העצבים. הוא משפיע בצורה ישירה או עקיפה על מערכות הפרשה של סרוטונין, דופמין ,אצטיל כולין , ונוראפינפרין שהם כולם נוירוטרנסמיטורים במח.

    המריחואנה היא ייבוש של הצמח Cannabis sativa והיא מכילה ריכוז של 1-5% של THC. חשיש לעומתה הוא מיצוי של החומר ומכיל 10% של THC.

    לרוב, כלבים מורעלים בהרעלת מריחואנה/חשיש על ידי אכילה של שאריות של עוגיות שהכילו THC או אכילה של בדלי סיגריות שנשארו מאחור.

    המינון הקטלני של THC הוא 3g/Kg וזה מינון גבוה מאוד כך שברוב המקרים לא נגרם מוות ישירות מהאכילה. אך סימני הרעלה יכולים להופיע כבר במינונים נמוכים בהרבה ולסכן חיים.

    סימני הרעלה

    1. הרחבת אישונים
    2. חולשה
    3. דיכאון/תוקפנות
    4. ריור
    5. רעד
    6. עוויתות
    7. הקאות
    8. חום גבוה/נמוך ונשימות מהירות מופיעות בחלק מהמיקרים.

    הסימנים הקליניים יכולים להופיע כ-30 דקות לאחר הבליעה או יותר ויכולים להמשך שעות ארוכות עד ימים.

    טיפול

    אין חומר שמבטל את הפעילות של THC אך חייבים לתת לכלב טיפול תומך. הצלחת הטיפול תלויה בכמות החומר ובזמן שעבר מאז שאכל אותו. ניתן לגרום להקאה ולשטוף את הקיבה כולל בעזרת פחם פעיל על מנת למנוע את המשך ההרעלה.

    יש למנוע עוויתות במידה וקיימות לחמם את המטופל במידה ויש צורך לתת חמצן ונוזלים, אך למעשה הכל תלוי בחומרת הסימנים.

    לסיכום

    הרעלת מריחואנה/חשיש היא לא הרעלה סביבתית. לא מדובר בחומר שפוזר בסביבה או שמישהו הרעיל את הכלב בכוונה. זאת הרעלה שלגמרי תלויה בבעלים. דיווח מדוייק של בעלים על בליעה של חומר או לפחות לספר לווטרינר שיכולה להיות חשיפה לחומר היא משמעותית לטיפול נכון ולסיכויי ההצלחה שלנו.

    מחפשים רופא לחיית המחמד שלכם?

    השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

      עוד בנושא

      שיווק לעסקים במדיה שיווק לעסקים במדיה
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support