ברוכים הבאים למרפאה הוטרינרית

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

    גידולי עור בכלבים – גידול תאי מאסט (MCT)

    תאי מאסט הם תאי גוף המצויים במספר רקמות רב אך מזוהים בעיקר בעור, בתוך גוף התא (ציטופלזמה) יש הרבה גרנולות (בועיות מלאות חומר) שמלאות בחומרים רבים אך המפורסם שבהם הוא היסטמין, החומר העיקרי במנגנון האלרגיה.

    גידול של תאי מאסט הוא גידול נפוץ מאוד בכלבים ומהווה כ 20% מכלל גידולי העור בכלבים. בעולם הוטרינריה הוא ידוע כ- "המתחזה הגדול" (The Great Pretender) בעיקר בגלל שהוא ידוע ביכולתו להראות כמו כל גידול אחר. לכן כל מאסה על העור יכולה להיות גידול תאי מאסט.

    הדרך לגלות האם מדובר בגידול היא על ידי דגימה במחט וחיפוש אחרי תאי מאסט במקרוסקופ. או ביופסיה/הסרה של הגידול. יש לזכור כי ביכולתו של הגידול לשחרר כמות גדולה של הסטמין במהירות, דבר היכול להוביל למוות, לכן "התעסקות" מיותרת עם הגידול אינה רצויה ויש לנקוט באמצעי זהירות כגון מתן אנטיהיסטמין לפני בניתוח או הביופסיה.

    MCT הם גידולים חודרים מקומית כך שההסרה שלהם מהעור חייבת להיות מלווה השוליים גדולים של עור בריא על מנת לוודא שלא נשארו תאים סרטניים בסביבה. את הגידול יש לשלוח למעבדה על מנת לוודא את "ניקיון השוליים מתאים סרטניים.

    MCT יכולים להיות בדרגות שונות בדרגה אחת ושתיים הסיכוי לשליחת גרורות הוא נמוך אך דרגה שלוש הסיכון עולה באופן דרמתי.

    טיפול

    הטיפול העיקרי הוא ההסרה של הגידול עם שוליים רחבים. בדרגות 1,2 לרוב ההסרה מספיקה והפרוגנוזה מצוינת. כאשר מדובר באזור שלא ניתן להסיר שוליים רחבים כגון רגליים ניתן לשלב את הטיפול עם טיפולי קרינה או טיפול כימותרפי.

    לעיתים אנו נותנים חומרים שעוזרים להתמודד עם תופעות הלוואי של הגידול – כגון סטרואידים, ואנטיהיסטמיניים.

     

    מוזמנים ליצור להתייעצות 077-50-20-790

    מחפשים רופא לחיית המחמד שלכם?

    השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

      עוד בנושא

      שיווק לעסקים במדיה שיווק לעסקים במדיה
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support